Trendbook – jak miło cię poznać!

Postanowiliśmy wziąć na warsztat witrynę Trendbook, która stanowi bibliotekę prac skoncentrowanych wokół polskiej kultury cyfrowej. 

Jak odświeżyć stare obrazy? 

Projekt Kiszkiloszki obfituje w reinterpretacje klasycznych dzieł sztuki pod postacią gifów i animacji czerpiących z takich motywów jak dans macabre i animujących najbardziej znane średniowieczne obrazy. Tło w animacji stanowi muzyka inspirowana dźwiękami późnego średniowiecza. 

Bibliotekę GIFów tworzą również artyści w ramach projektu PANkreator. 

Screenshot ze strony http://trendbook.digitalcultures.pl/
Screenshot ze strony http://trendbook.digitalcultures.pl/

Czy gry mogą być tworzone artystyczną kreską i poruszać mądre tematy? 

My Brother Rabbit to gra przygodowa z mnóstwem łamigłówek oraz piękną, ręcznie rysowaną grafiką. Porusza obecne w ludzkim życiu problemy, jednocześnie odciążając je za pomocą świata fantazji. Piękne obrazy zostały okraszone bajkową muzyką. 

Screenshot ze strony http://trendbook.digitalcultures.pl/

Gra komputerowa o nazwie Cinders odwołuje się do klasycznej baśni. Nazwa jest wzięta od imienia głównej bohaterki gry. 

Cinders jest błyskotliwą dziewczyną, żyjącą z apodyktyczną macochą i jej dwiema córkami (tak jakby odgrywały pewną znaną baśń!). Jednak inaczej niż w klasycznej narracji, Cinders nie boi się wziąć losu w swoje ręce. Nawet jeśli będzie to oznaczać złamanie zasad…

Kolejna fantastyczna gra uaktualniająca i odświeżająca stare motywy wciąż obecne w naszej kulturze. 

Screenshot ze strony http://trendbook.digitalcultures.pl/

Jak przybliżyć za pomocą nowych technologii skomplikowane zjawiska? 

Prezentujemy pracę o tytule How Art Works stworzoną przez duet Billy Gallery. Jest to dwunastominutowe “explanation video” pod postacią animacji ukazującej mechanizmy obecne w obiegu sztuki. Praca jest ujęta w niezwykle przystępną formę czyli filmik na Youtubie.  

Screenshot ze strony http://trendbook.digitalcultures.pl/
Screenshot ze strony http://trendbook.digitalcultures.pl/

Trendbook to platforma będąca wynikiem zainaugurowanej w 2017 roku konferencji Digital Cultures, która służy jako międzynarodowa platforma spotkań polskich twórców z zagranicznymi managerami kultury. Program interdyscyplinarnych debat i prezentacji ogniskuje się wokół czterech głównych obszarów: gier komputerowych, immersyjnego storytellingu, cyfrowych archiwów oraz nowoczesnego muzealnictwa. Poprzez cyklicznie organizowaną konferencję Digital Cultures IAM stwarza możliwość pozyskania międzynarodowych partnerów dla polskich projektów, poszerzenia rynków dystrybucji polskich produkcji i zwiększenia rozpoznawalności polskich twórców cyfrowych zagranicą.