Hackathon przeciwko hejtowi w sieci

W dniach 5-7 grudnia w Berlinie odbył hackathon SELMA „Hacking Hate”, na którym 6 młodzieżowych zespołów z 5 krajów zastanawiało się nad tym, jak ograniczyć skalę hejtu w internecie.

Projekty były mocno zróżnicowane. Niektóre zawierały elementy sztucznej inteligencji, inne zakładały prowadzenie działań poza siecią. Wszystkie łączyła chęć ograniczenia skali hejtu i agresji w internecie. W sumie pracowano nad trzema systemami sztucznej inteligencji, aplikacją, stroną internetową oraz warsztatami dla szkół.

Zespoły biorące udział w imprezie jeszcze przed jej rozpoczęciem musiały przygotować wstępny zarys swojej koncepcji. Podczas dwóch dni hackathonu był czas na dopracowanie koncepcji i przygotowanie się do zaprezentowania finalnego pomysłu przed jury. Podczas pierwszego dnia zespoły pracowały ze wsparciem ekspertów od kampanii społecznych, mowy nienawiści oraz programowania. Drugiego dnia uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się jak skutecznie zaprezentować swój pomysł by miał szansę zdobyć uznanie wśród członków jury.

Digital Vikings

Zwycięzcy Hackathonu to drużyna z Danii – Digital Vikings. Mike, Mads, Mani, Rasmus i Thoke wymyślili system, który będzie premiował pozytywnie zachowujących się graczy. Zachowania maja być monitorowane przez sztuczną inteligencję, która wychwytuje zarówno nieodpowiednie, jak i pozytywne treści. Całość wspierana jest przez system grywalizacji. Dzięki temu gracze, którzy unikają obrażania innych i zachowują się w sposób pozytywny mogą być za to nagradzani realnymi nagrodami. Jury doceniło innowacyjność, kreatywność i dojrzałość projektu.

Trzymamy kciuki za wszystkie drużyny by ich projekty zostały teraz zrealizowane i weszły do powszechnego użytku.